10 «ә» сынып қазақ әдебиеті
Мұғалім:СейтжановаУмитжанНегметжановна
12.12.2017ж
Сабақтыңтақырыбы: Ұлы Абайдың өмірі мен шығармашылығы.Абайдыңтабиғат лирикасы.
Сабақтыңмақсаты: Абай өмірі мен
шығармашылығытуралымағлұмат беру, білімдерінкеңейту, қазақпоэзиясыныңасқарбиігі
Абай бейнесіне, шығармашылығынақұрмет, мақтанышсезімдерінояту.
Білімдік: табиғатжыршысы Абай
лирикаларыныңтақырыптарыжәнеолардыңөзіндікерекшеліктерінтаныту;
Тәрбиелік: туғанжерінің,
Отаныныңәсемтабиғатынқорғауға, оғанқамқорлықжасауғатәрбиелеу;
Дамытушылық:
оқушылардыңшығармашылыққабілетінарттыру, сөйлеумәдениетінжетілдіру.
Сабақтыңтүрі: дәстүрлі.
Сабақтыңтипі: жаңабілімдімеңгерту.
Сабақтыңәдістері: ойқозғау, сұрақ – жауап,
топтастыру, «Төртжолдыөлең», «Сиқырлытаяқша» талдау.
Көрнекілік: интерактивтітақта, Абай суреті,
Абайғақатыстыкітаптар, бүктемелер, топтықбелгілер.
Қолданылған технология: сын
тұрғысынанойлаустратегиясы.
Сабақтыңбарысы.
І.
Ұйымдастыру:
-
Оқушыларменсәлемдесу;
- Түгелдеу;
- Оқушылардытопқабөлу, назарынсабаққааудару;
2.
Қызығушылығынояту
Жүрегіңніңтүбінетереңбойла,
Мен біржұмбақадаммын, оны да ойла.
Соқтықпалы, соқпақсызжердеөстім,
Мыңменжалғызалыстымкінәқойма.
3. Үйтапсырмасынсұрау. Абай
Құнанбаевтыңөмірі мен шығармашылығын. «Кімжылдам» ойыныбарысындазымырансұрақтарарқылысұрапбекіту.(Карточкаменжұмыс)
1. Абай қайжерде, қашантуылған?
2. Абайдыңруы, қандайортаданшыққан?
3. Ақынныңшынесімікім?
4. Еңалғашқысауаташқанмолдасы?
5. Оданкейінбілімалғанордалары?
6. Оныңхалықәдебиетінсүйіпөсуінекімдерсебепкерболды?
7. Поэмалары.
8. Абай кімдердіаударған?
9. 17 – қарасөзінде «Үш –
ақнәрсеадамныңқасиеті»
10. Ұлыақынтуралыжазылған роман – эпопея
қалайаталады?
4.Жаңа
білімдімеңгерту. Топқабөлу \асықарқылы\
І. Ойқозғау.
1-ШІ ТОП«Қазақтыңклассикалықәдебиетініңатасы,
қазақпоэзиясыныңкүншуақтыасқарбиігі» --
МұхтарӘуезов.
2-ШІ ТОП.«Абайдыңтабиғатлирикасы, әсіресежылдыңтөртмезгілінсуреттейтінөлеңдері
– күштіақындықшеберлікпен, зормәдениетпенжазылған аса сұлу, сырлыжырлар.»
ЗейноллаҚабдолов.
. Мағынанытану. (Кіріспесөз)
«Қыс» табиғатын Абай
бұданөзгешелеустильдесуреттеген. Бұл-нағызклассикалық поэзия
үлгісінентуғанөлең. Мұнда да табиғатқозғалыс-әрекеттегікүйдеалынады.
Бірақбұләрекеттабиғаттангөрі. Адамның-жандытіршіліктіңәрекетінеұқсайды.
Абайдыңтабиғаттысуреттеудегіжаңашаізденісін,
өсу-өрлеуінтанытатынтуындылары-бұданкейінгікезектежазылғанкүзгеарналғанекіөлеңі
«Күз», «Қараша, желтоқсанменсолбір-екі ай».(1889) Бұлөлеңдердеөмір мен табиғатшындығыжаңашаидеялық-көркемдіктұрғыдаберілген.
«Жазғытұры» (1980) өлеңінде де Абай
бұлмезгілдіңөзінетәнсуреттерінжасайды.
Мұндатабиғатәлемінекіргенжаңалықтыңиесі-«ата-анадайелжірегенкүнніңкөзі»
көбірекайтылады. Ақынсезіміқыстанқысылыпшыққан ел қуанышынаортақтасады.
Абай қайөлеңдеболмасынтабиғат пен
қазақхалқыныңөмірінбайланыстыражырлаған.
Кемеңгерақынмәңгіқайталанбасбейнелісөзөрнегінжасады.(Абайдыңөміржолыслайдтанкөрсетіледі)
5.Топқа
бөлу-сарыжапырақ.жасылжапырақ,қарсуреті.
І Топ.
ІІ Топ.
ІІІ Топ.
«Жаз»
«Күз»
«Қыс»
І Топ:
«Жаз» өлеңіндегімезгілдіңерекшелігі.
ІІ Топ:
«Күз» өлеңіндегікүзгіауылкөрінісіқалайбейнеленген.
ІІІ Топ:
Ақынсуреттеуіндегіқысмезгіліқандай?
6.Сөздік
қоржын. (Дәптерменжұмыс)
« Жаз » « Күз » « Қыс »
Бозбалалар – АбайдыңАқылбай,
Әбдірахмандегенбалалары. Шомшы –
астықекпегенауылдыңбасқажергетүйеменбарыпастықалыпқайтуы;
Күзеу – күздікауылқонатынжер. Ұшпа –
шашырандыбұлт.
Қондыбай, Қанай – руаттарыменаталатынауылдар.
Домбығу – үсік шалу.
7.Өлең
құрылысынаталдау ( әртопқакестетаратылады)
Өлеңніңтақырыбы:
Жаз.
Идеясы:
Жазғытабиғаттыңкөркемкөрінісі..
Лирика: Табиғат.
ШумақТармақБуынҰйқас
Өлеңніңтақырыбы: Қыс.
Идеясы:
Малбаққанқазақдаласыныңқысқытіршілігі.
Лирика: Табиғат
ШумақТармақБуынҰйқас
Өлеңніңтақырыбы: Күз
Идеясы: Көшпеліелдіңкүзгітіршілігі мен
табиғаттыңжүдеукөрінісі.
Лирика:Табиғат
ШумақТармақБунақБуынҰйқас
8. «Әнтыңдау» (Сергіту)«Құлақтанкіріпбойдыалар,
жақсыән мен тәттікүй» депөзіайтқандай, Абай әнінеқұлақтүрсек.(«Желсізтүндежарық
ай» әніорындауында)
9.
Ойтолғаныс.
«Сиқырлытаяқша» стратегиясыарқылыоқушыларға ой
тастау.
- Оқушылар, енді Абай
өлеңдеріндегісуреттелгентабиғаткөрінісі мен
қазіргізаманныңтабиғаткөрінісіқандайекен?
-
Сорғаайналған дала.
- Ауаластанған. – Жан-жануарларазайған. – Су
көздері таза емес. – Түрліаурулартаралуда) Бұған не
себепболды?(Экологияныңбұзылуы. – Арал теңізініңтартылуы. – Атом
сынағыныңорналысуы. – Табиғатбайлықтарынтиімсізпайдалану. –
Адамдардыңтабиғаттықорғамауынан.) 8.Сабақты
пысықтауүшін 2 топқа «Ақын», «Табиғат»
9.Сенквейн.тақырыбына «Төрт жолды өлең» құрастыру
берілді.
Мысалы:
Сабақтыбекіту.
10. ЕлбасымызНұрсұлтанНазарбаевтың
«АбайдытануарқылыбізҚазақстандыәлемгетанытамыз, қазақхалқынтанытамыз, Абай
әрқашанұлттықұранымызболуытиіс» дегенқанатты
сөзіменсабағымдықорытындылаймын.
11. Рефлексиялық - бағалаукезеңі
-
Әрқайсысыңөздеріңдіқандайадамболуымкерекдепойлайсыңдар?
(оқушылардыңойларынтыңдау)
-«Жақсысөз – жаназығы» - дейдіқазақ. Мынажүрекшенібір – бірімізгебереотырып,
қандайадам болу керектігінбілдіретінтілегіміздіайтайық:
Жүрекшесоңындамұғалімніңқолынақайтыпкеледі.
- Абай рухы - туғантілдіңтірегі.
Абай рухы - қазағымныңжүрегі.
Жырмаржаныжүрегіңдітолқытып,
12.Үйтапсырма:
«Жазғытұрым» өлеңінжаттау.
«Табиғатым мекенім» тақырыбына
эссе жазып келіңдер.